Start HAMULCE
HAMULCE

HAMULCE

 W jaki sposób powinny być czyszczone hamulce?
Przed wykonaniem przeglądu koniecznie jest czyszczenie hamulców. Tylko czyste elementy zapewnią wysoką jakość naprawy. Kiedy zaciski są pozbawione zabrudzeń, hamulce działają prawidłowo i bez żadnych hałasów. Mechanicy ProfiAuto Serwis do mycia hamulców zalecają brake cleaner ProfiPower, który sprawdza się we wszystkich rodzajach hamulców.



 Jak wygląda serwis szczęk hamulcowych?
Podczas wykonywania czynności serwisowych szczęk hamulcowych mechanik sprawdza, czy zacisk i cylinderek hamulcowy działają prawidłowo. Popękane osłonki mogą doprowadzić do korozji tłoczków. Ich blokowanie przekłada się bezpośrednio na nieprawidłowe działanie hamulców. Jeśli tłoczki są nieszczelne, może dojść do wycieku płynu hamulcowego. Wszystkie te czynniki sprawiają, że hamulce będą całkowicie niesprawne i utracą właściwości materiału ciernego.

 Jak wygląda przegląd hamulców?
Standardowy przegląd zacisku polega na sprawdzeniu mechanicznych funkcji wszystkich jego elementów. Kolejna część powinna obejmować oględziny w celu ustalenia ewentualnych wycieków, pęknięć i zużycia części. Zablokowane klocki hamulcowe bardzo często powodują hałas i doprowadzają do przegrzania hamulców. Należy pamiętać o tym, że śruby mocujące powinny poruszać się swobodnie, a piasty kół i pierścienie nie mogą być skorodowane ani uszkodzone. Fachowego przeglądu układu hamulcowego dokonają mechanicy w warsztatach ProfiAuto Serwis w całej Polsce.

 Na co zwrócić uwagę użytkując klocki hamulcowe?
W trakcie użytkowania klocków hamulcowych znacznie obniża się napięcie sprężyn rozpierających. Może to generować hałas podczas hamowania oraz przyczynić się do nierównomiernego zużycia klocków, a co za tym idzie – uszkodzenia tarczy i nierównomiernego hamowania. Stanowi to spore zagrożenie dla stabilności i bezpieczeństwa hamulca. Zadbaj o układ hamulcowy w swoim samochodzie – skorzystaj z oferty ProfiPower!






 
























 Jak należy czyścić piastę koła?
Zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda proces czyszczenia piasty koła? Trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Podczas czyszczenia piasty nie należy używać smarów stałych, zawierających miedź i grafit. Trzeba z kolei sprawdzić powierzchnię styku piasty i tarczy hamulcowej liniałem krawędziowym. Warto pamiętać o tym, że piasta może ulec zniekształceniu z powodu wyciągnięcia gwintu podczas dokręcania koła kluczem udarowym. Powinno się też zwrócić uwagę na to, aby piasty kół i pierścienie centrujące nie były skorodowane ani uszkodzone. Nigdy nie należy wykonywać czyszczenia szczotką drucianą, bo w ten sposób można jedynie zapolerować korozję. Powstała w trakcie takiego czyszczenia nierówna powierzchnia może natomiast spowodować bicie tarczy hamulcowej.